Как создать спираль в Blender которая уменьшается к вверху?
Собственно вопрос как сделать чтобы спираль созданная с помощью модификатора Винт начиналась из точки и кверху увеличивалась в диаметре?
наподобие вихря например
- Вопрос задан более трёх лет назад
- 4862 просмотра
- Вконтакте
2. Переходим по первой ссылке на замечательный blender.stackexchange.:
blender.stackexchange.com/questions/5755/model-a-s.
3. Настраиваем новую спираль:
Как сделать спираль в блендер
Войдите, чтобы использовать все возможности RUTUBE
- Блогеры
- Спорт
- Юмор
- Культура
- Интервью
- Телеканалы
- ТВ эфиры
- Музыка
- Радио
- Детям
- Путешествия
- Авто
- Товары
- Еда
- Лайфхаки
- Телешоу
- Сериалы
- Фильмы
- Первый канал
- МАТЧ
- НТВ
- Пятый канал
- РЕН ТВ
- ТВЦ
- СТС
- Домашний
- ТВ-3
- Пятница
- Звезда
- МИР ТВ
- ТНТ
- МУЗ-ТВ
- 2х2
- Канал «Ю»
- ТНТ MUSIC
- ЧЕ
- ViP Play
How do you make a spiral? [duplicate]
You can easily do this with a Bezier Curve object.
There is a builtin addon shipped by default with Blender that allows drawing spiral objects. You can activate it under the File > User Preferences > Addons > Add Curve: Extra Objects.
Then on the 3D View add a new curve type object, from Add Curve:Spirals > Archemedian
Adjust paremeters to your liking, more importantly Height, Radius and Number of Turns. You can also use Radius Growth although I fear it is insufficient alone.
After creating your base spiral, you can enter Edit Mode in it, activate Proportional Edit , select a buch of spiral loops as desired and use scaling to change the radius into that smooth shape.
Be sure to use S , then Shift + Z to restrict scaling to the XY plane, so it will only make the loops thinner/fatter, without moving them in Z axis.