Главная страница » Как сделать спираль в блендер

Как сделать спираль в блендер

  • автор:

Как создать спираль в Blender которая уменьшается к вверху?

Собственно вопрос как сделать чтобы спираль созданная с помощью модификатора Винт начиналась из точки и кверху увеличивалась в диаметре?
наподобие вихря например

before-afterspiral-729769.jpg

  • Вопрос задан более трёх лет назад
  • 4862 просмотра
  • Facebook
  • Вконтакте
  • Twitter

dukenuk

2. Переходим по первой ссылке на замечательный blender.stackexchange.:
blender.stackexchange.com/questions/5755/model-a-s.

3. Настраиваем новую спираль:
download?id=HfWU7Fdio3XGxP44Acsq98elouhp

Как сделать спираль в блендер

Войдите, чтобы использовать все возможности RUTUBE

  • Блогеры
  • Спорт
  • Юмор
  • Культура
  • Интервью
  • Телеканалы
  • ТВ эфиры
  • Музыка
  • Радио
  • Детям
  • Путешествия
  • Авто
  • Товары
  • Еда
  • Лайфхаки
  • Телешоу
  • Сериалы
  • Фильмы
  • item.titleПервый канал
  • item.titleМАТЧ
  • item.titleНТВ
  • item.titleПятый канал
  • item.titleРЕН ТВ
  • item.titleТВЦ
  • item.titleСТС
  • item.titleДомашний
  • item.titleТВ-3
  • item.titleПятница
  • item.titleЗвезда
  • item.titleМИР ТВ
  • item.titleТНТ
  • item.titleМУЗ-ТВ
  • item.title2х2
  • item.titleКанал «Ю»
  • item.titleТНТ MUSIC
  • item.titleЧЕ
  • item.titleViP Play

How do you make a spiral? [duplicate]

this little thing right here

You can easily do this with a Bezier Curve object.

There is a builtin addon shipped by default with Blender that allows drawing spiral objects. You can activate it under the File > User Preferences > Addons > Add Curve: Extra Objects.

Then on the 3D View add a new curve type object, from Add Curve:Spirals > Archemedian

Adjust paremeters to your liking, more importantly Height, Radius and Number of Turns. You can also use Radius Growth although I fear it is insufficient alone.

After creating your base spiral, you can enter Edit Mode in it, activate Proportional Edit , select a buch of spiral loops as desired and use scaling to change the radius into that smooth shape.

Be sure to use S , then Shift + Z to restrict scaling to the XY plane, so it will only make the loops thinner/fatter, without moving them in Z axis.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *